Godkännande!

Kommentera
Hej på Er! =)
 
Så hur går det nu med vår hus-byggar-resa? Klart ni e lite nyfikna? ;) Först kan jag berätta att Lantmäteriet har gjort klart avstyckningen av tomten, med andra ord har de godkänt den och vi kan nu köpa tomten (skriva på köpebrev)
Vi ska också fixa lagfarten, vilket banken hjälper oss med. 
 
Lagfarten är hur som helst en inskrivning i fastighetsregistret där du blir upptagen som fastighetens ägare. Du får också ett papper på att det är du som äger fastigheten. Skulle fastighetsregistret totalhaverera en dag är det detta papper som bevisar att huset är ditt! När du väl fått det är det därför säkrast att förvara det i ett bankfack. 

 
Det har hänt en hel del på vår tomt, vi har fortsatt vårt röjningsarbete. Förra helgen fick vi hjälp av min och Daniels familj, att snygga till tomten, Tusen tack för det! =) Min bror Andreas fällde ner de träd som stod i vägen för husplatsen. Vi tog tillvara på stockarna, och klyvde ved av dem, alltid bra att ha en kall vinterkväll. Det var en hel del tjocka stockar så vi ha skapat oss arbete här framöver ;)
 
Här nedan visar jag lite bilder, hur det ser ut på tomten nu. En stor förändring har skett, det strålar in mer ljus, luftigt och de fina ekarna kommer fram mer nu, det kommer bli så fint det här. Så nu drömmer jag mig bort, tills den dagen då vårt vita hus med grått tak å små takkupor på entresidan ger tomten ännu ett lyft =)